Restauratie
Volledige Restauratie
Naast onderhoud en herstelling van uw wagen voeren wij ook volledige A tot Z restauraties uit. Hierbij wordt de wagen volledig gedemonteerd waarna de diverse onderdelen zoals motor, gangwissel, ophanging,… volledig geïnspecteerd en vernieuwd worden. De carrosserie wordt van zijn lak ontdaan en volledig geïnspecteerd. Hierna worden alle beschadigde panelen zorgvuldig verwijderd en vervangen door nieuwe panelen die vervolgens met de grootste precisie worden ingelast. Ook het interieur wordt volledig gestript en vernieuwd. De zetels worden voorzien van nieuwe vullingen en veerbakken indien nodig. Ook het tapijt en interieurcomponenten worden vernieuwd. Dit alles om de wagen terug in zijn originele staat te krijgen.
Vooras
De vooras wordt volledig gedemonteerd. Slijtageonderdelen zoals fusees, fuseekogels, rubberen onderdelen, schokdempers, … worden na inspectie vervangen. Het remsysteem wordt ook grondig nagekeken en vernieuwd. De losse onderdelen worden gestraald, gepolierd en vervolgens gelakt of geel verzinkt.
Achteras
Bij de achteras gaan we na grondige inspectie slijtageonderdelen zoals lagers, ophangrubbers, schokdempers,… vervangen. De lagers van het differentieel en de steekassen worden vervangen samen met de oliekeerringen. Het differentieel wordt grondig bekeken op slijtage en overmatige speling.
De as wordt gelakt en bepaalde onderdelen worden galvanisch geel verzinkt om de as te restaureren zoals deze vroeger uit de fabriek kwam.
Het remsysteem wordt ook vernieuwd. Zo worden de remzadels gereviseerd of indien het een achteras is met rempompen worden deze vervangen door nieuwe exemplaren of gereviseerd. De vaste remleidingen en remflexibels worden ook vervangen indien nodig.
Chroomwerk
Geef uw voertuig een luxe uitstraling met onze deskundige restauratie van chroomwerk. Wij gebruiken hoogwaardige technieken om duurzaamheid en een perfecte afwerking te garanderen.
Versnellingsbak
De Manuele versnellingsbak wordt helemaal gedemonteerd. Alle tandwielen en lagers worden grondig geïnspecteerd en indien niet goed bevonden vervangen. De lagers en dichtingen worden vervangen. Ook het koppelingsmechanisme wordt grondig gecontroleerd op speling en slijtage.
Naast de versnellingsbak controleren we ook het schakelmechanisme. Vaak zien we dat de rubberen/kunststoffen bussen na al die tijd verduurd zijn of zelf helemaal weg zijn waardoor er heel veel speling op het schakelmechanisme zit. Hierdoor kan het zijn dat de versnellingsbak moeilijk in versnelling geraakt. Deze slijtage onderdelen worden dan ook vervangen.
Naast de revisie van Manuele versnellingsbakken kan u bij ons ook terecht voor de revisie van Automatische versnellingsbakken.
Motor
Bij ons kan u uiteraard terecht voor de revisie van de motor van uw Mercedes-benz oldtimer of klassieker. De motor wordt uitgebouwd en volledig gedemonteerd. Alle onderdelen worden grondig gereinigd en daarna gecontroleerd. De cilinders worden opgemeten evenals de krukas, dit om na te gaan welke revisie stap dient toegepast te worden. Weet dat veel motoren in de loop van hun levensduur reeds een revisie gehad hebben en dat dit dus moet nagezien worden. Na de metingen en de nodige controles wordt de klant via een offerte, e-mail,foto's en eventueel video op de hoogte gesteld van wat er dient te gebeuren. De offerte omvat alle onderdelen die we achten nodig te hebben in elk specifiek geval.
Eens de offerte goedgekeurd steken we van wal met de eigenlijke revisie. Het blok wordt onder druk getest op barsten of breuken. Als dat in orde is wordt het blok naar de volgende stap geboord, gevlakt en gehoond. De krukas wordt geslepen naar de juiste ondermaat en uitgebalanceerd om onbalans te vermijden.
De cilinderkop wordt ook volledig gereviseerd en voorzien van harde klepzittingen zodat er geen additief aan de benzine meer moet toegevoegd worden. Kleppen worden geslepen of vervangen. De cilinderkop wordt gevlakt en van nieuwe klepgeleiders voorzien. De tuimelaars worden opgemeten en indien nodig vervangen net als de regelbouten en de drukstukken boven de kleppen. De nokkenas dient soms ook vervangen te worden als de harde oppervlaktelaag slijtage vertoont. Nader hand wordt de cilinderkop samen gebouwd, klaar om op het blok te monteren.
Intussen wordt ook het onderblok van de motor samen gezet met nieuwe zuigers, hoofdlagers, krukaslagers, dichtingen,… Het blok wordt voorzien van de originele zwarte verf en nieuwe vriespastilles. Daarna gaat er een nieuwe oliepomp in zoals ook een nieuwe distributieketting, kettingspanner, geleiders, paspennen,…. Het aluminium van de motor wordt in 12 stappen gereinigd en verdicht en aldus als nieuw. De stalen onderdelen worden galvanisch geel verzinkt en zien er dan ook weer uit als nieuw.
Als het blok en cilinderkop klaar zijn wordt de motor met absolute precisie samengebouwd en voorzien van een gereviseerde benzinetoevoer, zij het carburatie of mechanische injectie. Na de afbouw gaat de motor enkele dagen op de testbank om na goed bevinden terug in de wagen geplaatst te worden en weer voor vele jaren dienst te kunnen doen.
Interieur
Wij bieden deskundige restauratie van uw interieur. , zodat het weer in uitstekende staat verkeert. Met zorg en vakmanschap herstellen we de oorspronkelijke uitstraling en functionaliteit.
Carrosserie
We geven uw carrosserie de zorg die het verdient, met een focus op precisie en het herstellen van de originele uitstraling. Elke kras en deuk krijgt bij ons de aandacht die nodig is.